Avto na zrak

Kako deluje? Zelo enostavno. V avtu imamo rezervoar s stisnjenim zrakom, ki poganja motor. Motor je v bistvu parni stroj s to razliko, da je v parnem stroju medij za prenos energije para, pri motorju na stisnjen zrak pa zrak pod visokim pritiskom.

Seveda obstajajo razlike. Para na primer je veliko bolj agresivna do kovine v motorju. Stisnjen zrak pa deluje kot nekakšna vmesna plast po kateri drsijo bati in precej zmanjša trenje. Tako vsaj pravi avstralski izumitelj Angelo Di Pietro, ki je sestavil rotacijski motor na stisnjen zrak.Zadeva na žalost že tri leta stoji, kar pomeni, da nekaj ne štima. Poglejte si njihovo spletno stran. Neosvežena od leta 2004. Drugače pa imajo nekaj delujočih avtomobilov in motor ki poganja čoln.
MDI je po drugi strani malo bolj resna firma, bojda bodo v letu 2008 začeli s proizvodnjo v Indiji. Načrtovanih je 6000 enot na leto. Ne verjamem dokler ne vidim. Glede na to koliko časa so odlašali s proizvodnjo, so imeli kar nekaj težav. Najbrž ni bil sprejemljiv doseg, wiki pravi, da je v 300l rezervoarju pri 300 MPa shranjene 12 kWh energije (to bom poizkusil poračunat), ekvivalentno 1.4 litra bencina. Na njihovi strani piše, da bodo imeli avtomobili dva motorja, bencinskega in zračnega. Torej podoben princip kot Toyota Prius. Ko bo zmanjkalo pritiska, se bo vključil bencinar in pognal kompresor. Odlična ideja. Namesto baterijskega zračni akumulator. Poleg tega je še rešeno vprašanje ogrevanja kabine v zimskem času.

Poizkušam si predstavljati prihodnost, če bodo taki avti uspeli. Kako bo izgledal sfriziran air car :) Stari, vgradil sem dodatno vrsto valjev, tanjše gume, v rezervoarju je namesto zraka helij, stisnjen na 400 MPa, yeah.
Po drugi strani si predstavljam, da bi se tale rotacijski stroj dal pomanjšati na tako velikost, da bi bil primeren za vgradnjo v navadno kolo, kar namesto BB-ja. Po klancu navzdol bi lepo polnil rezervoar, na gor pa lepo gasaaaa :)

Da še na kratko obdelam teorije zarote:

  • proizvajalci nafte in bencinskih motorjev v akciji: www.whokilledtheelectriccar.com, zabaven film, ki pokaže, kako panično znajo reagirati veliki igralci
  • NASA je razvila motorček (na zrak), ga vgradila v Armstrongovo kolo, ki ga je pripeljalo do 7 zmag na Tour de Francu. Rezervoar za zrak je bil kar cel okvir. Virov ne najdem, pojavljajo se govorice na raznih kolesarskih forumih, tudi na razvpitem biciklkomu. Ob priliki bom zbral in objavil celotno teorijo, med drugim: zakaj je Lance vozil kolo z ročko prednjega menjalnika na downtube-u.

povezave:
wikipedia.org/wiki/Air_vehicle
www.ecogeek.org/content/view/659
www.engineair.com.au

Advertisements

4 thoughts on “Avto na zrak

  1. To mi izgleda ponovno izgleda, da je nekdo državna sredstva vlekel. Zrak je zelo draga energija, če bi jo proizvajal motor avtomobila, so pa izgube velike. Sam veš, kako radi se kompresorji pregrevajo. Nadalje vsi pnevmatsko gnani stroji delajo na obrate, zaradi majhnih moči, kar pomeni obrabo in potrebo po kvalitetnem mazanju. Mislim, da je elektromotor še vedno bolj primeren…

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s