Slepa pega

Ko sem bil majhen, se mi zdi da je bila kampanja proti trganju gorskega cvetja na vrhuncu. Morda se je pač meni tako zdelo, ker sem bil mlad, dojemljiv in vedno v gorah. Kakorkoli, v življenju nisem utrgal niti ene  gorske cvetlice, se je pa ta prepoved vsaj pri meni zvlekla tudi na ostalo cvetje, tako da sem utrgal kakšno marjetico za 8. Marec in that’s it.  Ta o trganju gorskega cvetja je zdaj modrost vsidrana globoko v slovenskemu življu. Podobno kot tista da imajo volkswagni dober pleh.

Trma dela iz razumnih ljudi osle. Nekateri kolesarji nočejo nositi čelade. Nimajo nobenega pametnega razloga da je ne bi. Ampak je nočejo. Iz čiste trme. Ker njim pa ne bo nihče govoril kaj morajo nositi na svoji betici. Evo in zdaj nalašč ne nosijo čelade. Vsekakor so brezčeladni kolesarji izumirajoča vrsta, saj kmalu ne bodo imeli nobenega vzornika od katerega bi pobrali tako idejo. Kampanja je močna. Tamali imajo vsi čelade na kolesih. Tistih nekaj kolesarjev filozofov ki znajo misliti s svojo glavo in ki bi lahko sami prišli do tega da nočejo nosit čelade lahko razdelimo na dva dela. Večji del itak želi čimbolje zaščitit svojo glavo in jo bodo nosili, drugi del ima na glavi alu folijo.

Psiha nam marsikdaj dela stvari mnogo težje kot bi lahko bile. Npr. Franja. Zakaj je Franja za večino udeležencev tako svinjsko težka? Zato ker na vsak način želimo držat zavetrje v svoji skupini. Za nič na svetu ne bomo spustili. Tudi če je treba sekati nepregleden ovinek. Tudi če potem na cilju umremo! Pa tukaj ne bi rekel da je posredi trma. Enostavno nam psiha natakne plašnice. Morda je to evolucijska pridobitev. Ko se je treba osredotočiti na cilj in ne razmišljati. Samo gasa.

Nekaj podobnega se dogaja tudi gorskim kolesarjem. Se zapelje po poti ki je prestrma. Ne prestrma da se ne bi dalo peljat, ampak prestrma da ne bi blokiral z zadnjim kolesom (t.i. skidfest). In seveda mu psiha ne pusti da bi sestopil s kolesa in šel peš. Ne to pa ne. To ni vprašanje ponosa na tehniko (in ostalo) med nogami. Niti ne vprašanje trme. Enostavno je opcija sestopa ravno v slepi pegi. Mogoče če bi se nekako ta mem uspelo injicirati v gorskokolesarsko populacijo.

19 thoughts on “Slepa pega

  1. Zanimivo razmišljanje. Mogoče je to rešitev.
    Zamenjat je treba miselnost-car je tisti, ki v takem primeru stopi dol in ne obratno.
    Začnimo kampanjo.
    Depresija naj pa naredi en filmček kako vsi stopajo dol s kolesa in gredo peš.

  2. Pa sej jaz sem tut samo predlagala! Res! Odvisno kako bereš in kdo bere!
    Mi mamo tut eno slepo pego.
    Dejmo dat še nam en mem, da vse kar rečemo mislimo prijazno, brez sarkazma in da se imamo na splošno ful radi. Kakšn passive agressive!
    In spet mi ne bo noben verjel.
    Vidš, slepa pega je shit.

  3. Čebela ne bereš dobro. Jaz sem priznal da sem tudi pasivno agresiven. And passive aggressive is good, well at least better than plain aggressive.
    Ravnokar sem bil na kratki furi. Se peljem po singlci, ki se za par deset metrov pridruži kolovozu, ki je trenutno blaten ko svina. In se zapeljem čez diagonalni odtočni jarek poln blata in stoječe vode. Prečno. Na odtočni strani. No pol sem se pa spomnil ogija kako je enkrat razlagal da gre gozdarjem točno to blazno na živce. Razmišljam še stotinko sekunde, se ustavim, grem nazaj in se zapeljem po jarku in naredim v blatu ozek jarekec (imam xc gume), ki zdaj fino odvaja vodo s kolovoza. Sem preveril nazajgrede (sem xc pa se vozim v obe smeri).
    Slepe pege:0; Žiga:1

  4. IMHO Vlečenje črt (t.j. blokiranje z zadnjim kolesom) je, tako kot držanje skupine na Franji, rezultat vožnje v jati. Večinoma.
    Stvar črednega efekta, vožnja na meji, ko si ne smeš dopustiti, da je sobiker hitrejši in ga na vsak način poskušaš ujeti oz. mu pobegniti. Če furaš solo oz. na primerni razdalji je blokiranja precej manj. Furaš z glavo in dejansko gledaš kje in kako greš in ker te noben ne vidi tudi sestopiš kjer meniš, da je brezveze izzivat usodo. Slednje sploh velja če furaš solo, nekje v vukojebini brez gsm signala. Sestop v grupi je nekaj nepojemljivega, padec je boljše rangiran.

  5. Zanimivo. Pred parimi dnevi smo debatirali o podobnem …
    ‘Vožnja na meji’ je res bolj izrazita če si v čredi (psiho faktor). Ampak vedno se ‘spopadaš’ le in samo s svojo mejo. Čeprav je ravno ‘čreda’ kakšenkrat pogoj za ‘evolucijo’. Kar je težnja vsakega ‘HomoSapiensa’.
    In mislim da to nima nobene povezave črede s hitrostjo in črto. Ok, odvisno tudi od osebka.
    Drugače pa, Janez, padec je nedopusten, ne pa bolje rangiran. Kjerkoli, kadarkoli.(IMHO)
    Zato me prav zanima s katero grupo se ti voziš :-))))

  6. Sam sebe izključuješ z napisanim. (IMHO)

    Za padec se šteje tudi, da si malo bolj štorasto “dol stopil” ;) in en detajl obdeloval do popolne zvoznosti in kar je najbolj pomembno, kontentnosti snemalca :P

    Jaz sem bolj Captain Solo glede furanja.

  7. Moram napisat eno objavo z naslovom imho.
    p.s.: sem hotel janezu odgovorit, pa sem se prej ugriznil v jezik, ker nimam veliko izkušenj z vožnjo v skupini. No imam, ampak zgleda tako da jih vidim par sekund, potem me pa spodaj čakajo: haha, dal smo ti 1 minuto na 5 minutnem spustu.

  8. Že mogoče Žiga ampak tebe skupina ne čaka, ker bi počasi peljal ampak ker vmes še malo gozdariš. (imho)
    Kar je kul (imho), da ne bom napačno razumljen…

    btw. v bližini je ena kunštna steza, ki je polna podrtega drevja. Nudimo vodenje do lokacije, manjšo pomoč, sok, kava, sendvič (nonveggie of kors:)

  9. @ janez. Izključujem se samo tam kjer sem napisal. V 2.točki (prvi moj post) sem napisal vse. ;-)

    Opažam pa da si padec vsak po svoje razlaga. Očitno je tudi to večplastna zadevščina o kateri bi se dalo diskutirat pozno v noč. Če bi bila pri tem miza polna praznih pirovskih piksn, bi bilo verjetno še najlažje ;-)
    Najbolj pomembne stvari so le fikcija.

    btw. svojh lokalnih singl se ne ponuja v čiščenje nelokalcem. Se jih pa povabi na prvo vožnjo ko je zadeva popedenana v nulo :-)

  10. Samo da razčistimo dva pojma, ki se ju po nemarnem enači. Namreč vožnja na meji padca in vožnja z blokiranim zadnjim kolesom ni eno in isto.
    Z blokiranim kolesom se lahko čisto lepo pelješ brez kakršnekoli nevarnosti da bi padel. Ker ni nevarnosti padca, je seveda še toliko teže sestopiti oziroma se naučiti voziti taisto pot brez blokiranja. Ker ni nobene nagrade ali kazni.
    Pri vožnji na meji je seveda padec dobra palica da se naučiš bolje vozit ali bolje ocenit svoje sposobnosti in teren in ob pravi priložnosti sestopiti.
    S tem postom se trudim pripeljati v skupinsko podzavest nagrado in kazen. (seveda z malim upanjem na uspeh)
    Do zdaj se je namreč govorilo da se ne blokira ni bilo pa nikoli rečeno kaj narediti ko si s kolesom na tem da boš vlekel črto v dolino: pojdi peš.
    p.s.: Zanimivo na gor grede se pa nihče ne sili na vse pretege da bi vse vozil. Mirno nosijo ali rinejo. :D

  11. Vsak izpostavi svoj pogled… Vožnja na meji je širok pojem in pokriva vse od divjanja na polno, vožnje po izpostavljeni stezi, do hudo tehničnega spusta pri ekstremno nizkih hitrostih. In pri vseh obstaja možnost blokiranja…

    btw. Jaz si ne lastim singl… Vabljen si na maiden voyage, ki seveda vsebuje tudi uro ali dve gozdarjenja :D

  12. (imho) si povedal isto stvar kot jaz
    Vožnja z blokiranim zadnjim kolesom je širok pojem in pokriva vse od divjanja na polno, vožnje po izpostavljeni stezi, do hudo tehničnega spusta pri ekstremno nizkih hitrostih. In pri vseh obstaja možnost padca…
    ;)

  13. @12.p.s.: ni videt, vsaj zadnjih nekaj fotoreportaž se samo čoham po bradi, zakaj pa tle nosijo, saj bi se dalo peljat. OK, saj razumem da fotoaparat laže glede strmine in zahtevnosti, pa vseeno, moram malo drezat. :)
    @10%vs40%: razlika se pokaže po dežju, pišem objavo na temo potne erozije, bom tam bolj na široko, na kratko, uničevanje je v veliki večini primerov minimalno, gre se za etiko (imho).

  14. Vem da gre za etiko. Verjetno cikaš na to, da si jo pač vsak sebi malo prikroji.
    Ampak tukaj se bomo težko zedinili.
    In v tem primeru imajo popolnoma prav samo tisti, ki so prepovedali vožnjo s kolesi v naravi.

Oddajte komentar

